Veelgestelde vragen

Je hoeft bij ons niet wakker te liggen van vragen over onze producten, service of jouw bestelling. Hieronder vind je daarom de meest gestelde vragen.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Producten

Wat is een used return dekbedovertrek?

Dit zijn producten die in showrooms zijn gebruikt of kort gebruikt zijn en geretourneerd. Ze zijn praktisch nieuw, maar ze kunnen niet als nieuw worden verkocht. We redden deze overtrekken dus van de vuilstort of vernietiging. Bekijk hier al onze used returns.

Wat is een Imperfectly perfect dekbedovertrek?

Dit zijn producten met een minimale afwijking, die tijdens onze inspectie gevonden zijn. Voorbeelden van afwijkingen zijn weeffouten of een klein gaatje, een foto van de afwijking is toegevoegd aan de product foto. Verder zijn de dekbedovertrekken praktisch nieuw, maar ze kunnen niet als nieuw worden verkocht. We redden deze lakens dus van de vuilstort of vernietiging. Bekijk hier al onze Imperfectly perfect.

Wat is een tweedehands (vintage) dekbedovertrek?

Tweedehands (Vintage) dekbedovertrekken zijn afkomstig uit de Nederlandse kledingkasten. Deze komen bij ons via ophaal acties of onze take back boxen. Alleen de beste worden geselecteerd voor hergebruik. Elk dekbedovertrek is uniek en elke stijl is beschikbaar. We redden deze dekbedovertrekken dus van de vuilstort of vernietiging. Bekijk hier al onze tweedehands (vintage).

Waar kan ik mijn ‘oude’ dekbedovertrek inleveren?

Op onze storelocater vind je een overzicht van alle winkels om je dekbedovertrekken in te leveren. Ook is het mogelijk na een bestelling bij ons, je ‘oude’ dekbedovertrek kosteloos retour te sturen naar ons. Meer informatie hierover klik hier.

Zijn er meerdere te koop van hetzelfde overtrek?

We hebben te maken met verschillende retourstromen waardoor bijna iedere dekbedovertrek uniek is. Als je zoekt op de productnaam in de zoekbalk kan je zien of er meerdere van dezelfde te koop zijn.

Verkopen jullie hoeslakens en moltons?

Hoeslakens hebben wij in standaard , topper en splittopper. Moltons verkopen wij in standaard en topper.

Verkopen jullie losse kussenslopen?

Wij verkopen losse kussenslopen van percale kwaliteit in de maat 60x70. Ze zijn verkrijgbaar in diverse kleuren.  

Verzenden en bezorging

Wat zijn de verzendkosten?

Bij een bestelling tot € 50,- in Nederland betaal je de standaard verzendkosten van GLS thuis levering €3,25 of DHL Service Point Delivery €4,90.

Bij een bestelling van boven de € 50,- in Nederland nemen wij de verzendkosten voor onze rekening mits je de keuze maakt voor verzending met GLS.

Bij bestellingen buiten Nederland worden de verzendkosten aangepast en nemen wij geen kosten voor onze rekening.

Welke bezorg opties zijn er?

GLS - Thuis levering

DHL - Service Point Delivery

Hoeveel nachtjes slapen voordat ik mijn bestelling ontvang?

De producten van CircularDreams® worden verzonden door GLS en DHL. Wij bezorgen door heel Nederland. Wij streven ernaar om bestellingen die voor 14.00 uur zijn geplaatst dezelfde dag nog te verzenden. Wel geven wij als indicatie aan dat de levertijd twee dagen is.

Kan ik mijn pakket volgen?

Ja, dat kan. Zodra je producten zijn ingepakt in ons magazijn ontvang je per mail een track & trace code. Deze is uiterlijk de volgende ochtend actief.

Waarom is bezorgen bij een ophaallocatie duurzamer?

Wanneer meer mensen hun pakket op eenzelfde afhaalpunt laten bezorgen, hoeft de pakketbezorger minder kilometers te rijden.
Afhankelijk van uw manier van ophalen, is dit extra gunstig voor het milieu. Want is het afhaalpunt een plek waar u toch al naartoe moest, bijvoorbeeld uw eigen vertrouwde supermarkt? Dan rijdt u geen extra onnodig ritje. Ook levert het milieuvoordeel als het een afhaalpunt is waar u te voet of op de fiets naartoe kan.

Hoe worden mijn producten verstuurd?

De producten worden verpakt in een milieuvriendelijke doos voorzien van ons embleem/logo.

Welke afhaal opties zijn er?

Je kunt je pakket in plaats van laten bezorgen ook afhalen. Maak dan de keuze tijdens het bestelproces voor DHL: Service Point Delivery. Vervolgens kun je een keuze maken uit één van de 4000 DHL afhaalpunten in Nederland. Afhalen op ons hoofdkantoor is niet mogelijk.

Ik woon niet in Nederland leveren jullie ook bij mij?

Yes, of course! -¡Sí, por supuesto! - Sì, naturalmente! - Da naravno! - Ja, natürlich!

Circular Dreams verzendt pakketten naar veel landen ook buiten europa! De verzendkosten zal automatisch aangepast worden bij betaling.

Retouren en Ruilen

Hoe kan ik gratis retourneren?

Retourneren kan gratis via het verzendpunt van de door u gekozen verzendoptie (GLS of DHL) binnen de bedenktijd van 30 dagen. Je mag een artikel uit de verpakking halen, bekijken en beoordelen. Het is wel belangrijk dat je het artikel niet gebruikt of wast en de originele verkoopverpakking indien redelijkerwijs mogelijk in een zo oorspronkelijk mogelijke staat terug naar ons stuurt. Zie hiervoor ook onze retourvoorwaarden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?".

 

  1. Maak een retourlabel aan
  2. Plak het retourlabel op de doos
  3. Breng het pakket naar het verzendpunt van de door u gekozen verzendoptie (GLS of DHL)
  4. Wij controleren jouw retour
  5. U krijgt het aankoopbedrag terug

Kan ik het artikel ruilen?

Ruilen is eigenlijk hetzelfde als je artikel retourneren en een nieuw artikel bestellen. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden, die je hieronder kunt vinden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?". Neem contact met ons op als je een defect product hebt ontvangen, dan kijken wij hoe wij dit het beste voor je kunnen oplossen.

Wat zijn onze retour voorwaarden?

Retourneren kan altijd gratis

Bij Circular Dreams krijg je 30 dagen bedenktijd. Retourneren kan gratis via het verzendpunt van de door u gekozen verzendoptie (GLS of DHL) binnen de bedenktijd van 30 dagen. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Is het niet wat je zocht? Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, al zijn dan de kosten wel voor jou.

Wettelijk gezien heb ik toch 14 dagen bedenktijd?

Je 'herroepingsrecht' van 14 dagen houdt in dat je na de bedenktijd nog eens 14 dagen hebt om je aankopen zonder opgaaf van redenen terug te sturen. Wij geven je namelijk graag wat langer de tijd en hebben de bedenktijd verlengd naar 30 dagen.

Wanneer gaat de 30 dagen bedenktijd in?

De bedenktijd van 30 dagen gaat in op het moment dat je (een deel van) je bestelling ontvangt.

Mag ik alles binnen 30 dagen retourneren?

In principe heb je het recht om alles te retourneren, zolang je de artikelen in de originele staat behoudt. Dit betekent dat je indien redelijkerwijs mogelijk de artikelen onbeschadigd en in de originele verpakking retourneert. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij je aansprakelijk stellen.

Wat is het retouradres?

CircularDreams®  
Vennestraat 8
2161 LE Lisse

Hoeveel dagen duurt het totdat ik mijn geld terug ontvang, na mijn retour?

Wij zullen dan het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour is ontvangen.

Hoe kan ik mijn ‘oude’ dekbedovertrek retour sturen?

LET OP: Voor het take-back van je oude dekbedovertrekken gebruiken we hetzelfde systeem, als retourneren. Als je ‘oude’ dekbedovertrekken wil terugsturen dan loopt dit via het normale retour systeem. Daarom krijg je ook opties te zien als geld terug, die niet van toepassing zijn bij de take-back gebruikte dekbedovertrekken. Hieronder lees je de stappen voor take-back.

 

  1. Je hebt 'gebruikte' dekbedovertrekken in de kast die je wil opsturen
  2. Maak een retourlabelaan via de link met je ordernummer van je bestelde dekbedovertrek. (Geld terug optie is hier niet relevant)
  3. Stop de doos vol met je 'gebruikte' dekbedovertrekken.
  4. Plak het retourlabel op de doos
  5. Breng het pakket naar het verzendpunt van de door u gekozen verzendoptie (GLS of DHL)
  6. U krijgt een kortingscode als bedankje voor het terugsturen

Waar vind ik een verkooppunt bij mij in de buurt?

Vind met behulp van onze storelocator jouw dichtstbijzijnde winkel.

Wat zijn onze retour voorwaarden?

Retourneren kan altijd gratis

Bij Circular Dreams krijg je 30 dagen bedenktijd. Retourneren kan gratis via het verzendpunt van de door u gekozen verzendoptie (GLS of DHL) binnen de bedenktijd van 30 dagen. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Is het niet wat je zocht? Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, al zijn dan de kosten wel voor jou.

Wettelijk gezien heb ik toch 14 dagen bedenktijd?

Je 'herroepingsrecht' van 14 dagen houdt in dat je na de bedenktijd nog eens 14 dagen hebt om je aankopen zonder opgaaf van redenen terug te sturen. Wij geven je namelijk graag wat langer de tijd en hebben de bedenktijd verlengd naar 30 dagen.

Wanneer gaat de 30 dagen bedenktijd in?

De bedenktijd van 30 dagen gaat in op het moment dat je (een deel van) je bestelling ontvangt.

Mag ik alles binnen 30 dagen retourneren?

In principe heb je het recht om alles te retourneren, zolang je de artikelen in de originele staat behoudt. Dit betekent dat je indien redelijkerwijs mogelijk de artikelen onbeschadigd en in de originele verpakking retourneert. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij je aansprakelijk stellen.

Wat is het retouradres?

CircularDreams®  
Vennestraat 8
2161 LE Lisse

Hoeveel dagen duurt het totdat ik mijn geld terug ontvang, na mijn retour?

Wij zullen dan het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour is ontvangen.